“Umbra vântului” de Carlos Ruiz Zafon – Ana are carti!

“Umbra vântului” de Carlos Ruiz Zafon

… sau, mai bine zis, re-re-re-re… ‘nşpe mii de re-citim, căci mi-e imposibil să-ţi spun de câte ori am scos din raft “Umbra vântului” de Carlos Ruiz Zafon. Uneori o parcurgeam cap-coadă… Alteori o deschideam la întâmplare şi începeam să citesc de oriunde îmi cădeau ochii…

Pe Zafon l-am descoperit acum multă vreme şi ţin minte că între noi s-a legat imediat genul acela de iubire pătimaşă, care arde repede şi pustiitor. Am citit atunci tot ce se tradusese din opera lui, ba chiar m-am înhămat şi la original, deşi cunoştintele mele de spaniolă, netulburate de la terminarea facultăţii, se tăvăleau să le las în pace. Biografii, articole, interviuri, imagini cu el… nimic nu mi-a scăpat!

Apoi, pasiunea s-a (mai) potolit, alţi autori l-au detronat de pe noptiera mea, dar şi în ziua de azi numele lui face să-mi tresară sufletul de cititoare înrăită.

Aşa că acum îmi calc pe inimă şi încerc să însăilez o “recenzie”, deşi cu greu reuşesc să-mi depăşesc un complex când vine vorba de a scrie despre cărţile mele preferate. Probabil va fi cel mai slab text al meu de pe acest blog!

P.S. De Zafon mă leagă şi o amintire mai… altfel, care devine tot mai simpatică pe măsură ce mă îndepărtez în timp de momentul cu pricina: la una dintre plecările mele din Israel, în timpul poate celei mai dure şi minuţioase verificări de bagaje de care am avut parte, Zafon a fost cel care m-a salvat. Într-o atmosferă din ce în ce mai tensionată (sincer, urăsc să-mi înşire cineva lenjeria intimă prin tot aeroportul), tânăra de la controlul de securitate s-a luminat imediat la faţă când i-a văzut numele lui Zafon pe coperta cărţii aruncate în geamantan, aşa că am început să schimbăm impresii despre romanele lui, despre preţul cărţilor în Israel vs. Romania şi tot aşa. Prin urmare, controlul s-a încheiat rapid şi fără nici un incident şi ne-am despărţit urându-ne, ca de la o fană Zafon la alta, să avem parte de cât mai multe cărţi bune scrise de autorul nostru ochelarist preferat.

Cartea poate fi cumpărată de AICI, de AICI, de AICI, de AICI sau de AICI