“Într-o noapte de iarnă” de Simon Sebag Montefiore – Ana are carti!

“Într-o noapte de iarnă” de Simon Sebag Montefiore

Nu ştiu dacă m-aş fi apropiat vreodată de Într-o noapte de iarnă”, dacă nu ar fi fost anaarecarti.ro, în general, şi recomandarea unei anume prietene a blogului, în special (Da, Iulia, despre tine vorbesc). Însă are fata asta aşa un dar să-mi dea brânci în librării după unele titluri încât nici nu am mai făcut eforturi să-i rezist: m-am proţăpit la casă cu volumul lui Simon Sebag Montefiore în braţe.

Acum să nu crezi că opera istoricului britanic care a făcut multe inimi de cititoare să bată mai tare (şi nu doar din motive literare 🙂 ! ) mi-ar fi complet necunoscută. Cartea lui despre Ierusalim este poate cea mai frumoasă biografie a unui oraş, ca să folosesc chiar titlul volumului, pe care am citit-o vreodată. Tomul gigantic dedicat unei citadele în care mi-am petrecut foarte multe zile nu are nicio legătură cu ghidurile turistice, după cum ai fi înclinat(ă) să crezi. Este, de fapt, un amestec COLOSAL de istorie, literatură, poezie, magie şi – absolut surprinzător! – foarte mult umor. Paragrafele în care doi soldaţi se plimbă cu un cadavru pe străzile din Ierusalim încercând să-l predea autorităţilor legitime, doar că nimeni nu doreşte să se lege la cap cu el, m-au făcut să izbucnesc în râs, oricât de deplasat ţi s-ar părea… De fapt, ce spun eu aici?!, şi acum când scriu rândurile de faţă sunt cu gura până la urechi, deşi a trecut atâta timp de când am citit “Ierusalim. Biografia unui oraș”.

(O precizare esenţială, ca să nu avem discuţii ulterior: oricâte catralioane de stele aş acorda eu acestei cărţi, nu ţi-o recomand decât dacă Orientul Mijlociu te pasionează acolo… cât de cât )

Prin urmare, mă apuc acum destul de relaxată de Într-o noapte de iarnă”, primul volum din trilogia “Moscova”… Să vedem!

Cartea poate fi cumpărată online de AICI, de AICI, de AICI, de AICI, de AICI sau de AICI