Sacoșa cu scriitori nu are cum să-ți lipsească din casă dacă iubești cărțile.
Unul este corporatist, iar celălalt finanţist în Cluj-Napoca. Andreea şi Dan Rusu se declară însă la fel de îndrăgostiţi de Tricoultura. Este proiectul pe care l-au creat pentru promovarea unor eroi adevăraţi: Cioran, Nichita, Caragiale, Ionesco sau Creangă. Câteva citate fermecătoare au fost imprimate pe sacoşe bune de purtat la plajă, la shopping sau la vernisaj, după ce alte versuri şi ziceri din cărţi ilustre au făcut furori pe tricouri.
În 2014, când au lansat Tricoultura, cei doi luaseră deja în calcul că într-o bună zi vor trece şi la brăţări, rucsaci sau bandane şi la felurite alte suporturi pentru promovarea scriitorilor români. Dintre toate astea, cel mai la îndemână s-au dovedit a fi sacoşele. ”Obişnuim să ne sărbătorim scriitorii la fiecare aniversare cu câte o săptămână dedicată lor: câteva citate sau versuri memorabile, reprezentate haios şi cu mare priză la cei care ne urmăresc. Aşa ne-am gandit că s-ar potrivi de minune pe sacoşe”, spune Andreea, citată de Adevărul.
Sacoșa cu scriitori a făcut furori
Noile accesorii au făcut furori în rândul publicului. ”S-au bucurat de foarte mare succes, mai ales cele cu versuri de de Nichita Stănescu. Gândiţi-va ce bine arată să purtaţi pe o sacoşă: «Tu ai un fel al tău senin / De-a ridica oraşele ca norii». Motiv pentru care am şi adăugat motive noi în colecţie, anul acesta, după ce l-am sărbătorit pe Nichita“.
Din 2016, ”colecţia” îl include şi pe Emil Cioran. ”Am în comun cu Diavolul posomorala, sunt ca şi el un melancolic prin decret divin”, scrie pe unele dintre acestea. Sacoşele cu citate pot fi purtate la picnic sau la plajă, pline cu cărţi sau merinde, care mai de care mai alese.
”Sunt perfecte pentru orice trebuinţă/folosinţă. Şi sunt pentru toata lumea”, subliniază Andreea. Sacoşele sunt 100% bumbac şi se vând cu 25 de lei bucata. Pe lângă pagina de Facebook, acestea sunt la mare căutare pe la festivalurile cu muzică bună de la Cluj, cum ar fi ”Electric Castle” sau ”Jazz in the Park”. ”Ne-am propus să transformăm cultura într-un element casual, accesibil oricui, dar mai ales oricând”, mărturiseşte Dan.