John Crestani era sărac când, într-o zi, a citit o carte care i-a deschis ochii, iar ulterior a reuşit să pună bazele unei afaceri în domeniul IT care l-a transformat într-un antreprenor de succes.
Momentul revelator a avut loc în 2009, când el avea 21 de ani, relatează Medium.com. Inspiraţia i-a venit citind o carte de business. „The 4-hour workweek” (“Săptămâna de lucru de 4 ore”) de Timothy Ferriss este un manual plin de sfaturi utile pentru cei care vor să se elibereze de programul clasic de muncă de 8 ore şi să-şi construiască o afacere online.
Ideea de bază a cărţii este să nu-ţi mai vinzi timpul pe bani şi să pui pe picioare un proiect care, la un moment dat, să-ţi aducă bani fără să te agiţi prea tare: aşa-numitul venit pasiv.
Cartea poate fi cumpărată online de AICI, de AICI (audiobook), de AICI, de AICI (audiobook), de AICI, de AICI (audiobook)
„Am citit Săptămâna de lucru de 4 ore şi am decis să încerc”
„Mă aflam în momentul acela al vieţii în care nu aveam nicio idee despre ce vreau să fac mai departe, nu ştiam unde mă îndrept. Am citit cartea, m-a încântat ideea şi am decis că merita să încerc”, a mărturisit Crestani. Şi asta a făcut. El a construit o reţea de marketing prin afiliere, care acum îi aduce între 250.000 şi 500.000 de dolari pe lună.
Dar nu a ajuns aici peste noapte. Crestani a avut parte de câţiva ani de eşecuri până când i-a venit ideea care să-i aducă atâţia bani.
Prima încercare a fost să vândă lucruri pe eBay. A ajuns să primească între 1.000 şi 2.000 de dolari pe luna graţie acestei afaceri, însă totul s-a năruit după ce contul său a fost suspendat pentru că vindea lucruri care nu erau aprobate de eBay.
Aşa că a decis să se reînscrie la facultate şi să încerce să exploateze nevoile colegilor săi. Crestani s-a folosit de cunoştinţele sale pentru a obţine răspunsurile la testele online pentru fiecare specializare, iar apoi le-a vândut celorlalţi studenţi. A ajuns să obţină 1.000 de dolari pe zi. Însă perioada sa de glorie nu a durat mult, căci conducerea universităţii s-a prins că obţine răspunsurile prin metode ilegale, aşa că l-a dat afară.
Cartea poate fi cumpărată online de AICI, de AICI (audiobook), de AICI, de AICI (audiobook), de AICI, de AICI (audiobook)
O slujbă „clasică”, cu program de 8 ore de muncă
Apoi s-a îndreptat spre o slujbă „clasică”, cu program de 8 ore de muncă. A găsit un job la o firmă de marketing în Los Angeles, unde s-a specializat pe reclamele pay-per-click pe motoarele de căutare. După ceva vreme, gestiona conturile pentru 20 de clienţi. Aa reuşit să le crească vânzările acestora şi de 40 de ori. Rezultatele l-au făcut să capete încredere în el. Aşa că a mers la şeful său şi i-a cerut o mărire de salariu. Însa acesta l-a refuzat grosolan, iar tânărul a fost dezamăgit de reacţia acestuia. După aceea, nu i-a mai păsat de jobul său, aşa că a fost concediat.
Având în vedere că se specializase pe publicitatea online, a început să se gândească la propria afacere.
Aşa că a pus bazele unei firme care promovează produsele altor companii. Iar orice vânzare făcută graţie recomandării sale îi aduce un procent din valoarea tranzacţiei. În plus, firma lui Crestani, numită Nutryst, îi învaţă şi pe alţii ce să facă şi cum să vândă. Astfel a creat o reţea de marketing afiliat care generează venituri de şase cifre pe lună.
La nici 30 de ani, Crestani era milionar.