“Circe” de Madeline Miller – Ana are carti!

“Circe” de Madeline Miller

Nu m-am tăvălit niciodată după “Legendele Olimpului”. Lectură obligatorie în copilăria mea, am bifat-o (cu reală plăcere) la vremea respectivă, dar nici că m-am mai întors asupra celor două volume.

Recunosc că principala problemă a fost că m-am încurcat în numele romane şi cele greceşti ale zeităţilor, eu fiind familiarizată cu primele, deci îţi dai seama ce haos s-a creat în mintea mea când am deschis cărţile semnate de Alexandru Mitu. Îmi amintesc şi azi schema pe care am desenat-o cu genealogia mitologică (cine cu cine…  ştii tu ce 🙂 ) şi care erau numele corespondente la “ceilalţi”.

Aşa ca ultra-premiatul roman semnat de Madeline Miller, “Circe”, nu s-ar fi calificat în mod normal pe lista mea de lecturi. Mai ales că l-am văzut pe TOATE paginile de instagram, fotografiat în cele mai neobişnuite compoziţii, pomenit la fiecare colţ de stradă…  Şi ştii că într-un astfel de caz, eu de obicei mă întorc cu spatele şi iau de pe noptieră… Marcel Proust 🙂 .

Însă…

Pe coperta 3 scrie negru pe alb: “Prima vrăjitoare a literaturii occidentale: Circe”. Şi am tresărit. Şi mi-am spus: “Pe barba lui Merlin” (că tot suntem în zonă 🙂 ), aşa e!, Circe, personajul acela, care traversează atât de razant legendele mitologice că practic rişti să-l ratezi dacă clipeşti, despre care eu nu-mi amintesc decât că i-a transformat pe oamenii lui Odiseu în porci, este de fapt prima vrăjitoare a literaturii occidentale.

Aaaaaaa!!! Păi, stai că se schimbă lucrurile!!! O carte care îi repovesteşte şi îi îmbogăţeşte lui Circe istoria TREBUIE citită!!!

Cartea poate fi cumpărată online de AICI, de AICI, de AICI, de AICI sau de AICI