“Lista lui Schindler” de Thomas Keneally – Ana are carti!

“Lista lui Schindler” de Thomas Keneally

Coperta-Lista-lui-Schindler

Într-o seară, descopăr pe noptieră, deasupra cărţilor pe care le citesc în acest moment, un pacheţel. Impecabil ambalat, se simte mână de profesionist(ă)… Clar, e vorba de o carte – şi dacă se afla la 10 metri distanţă radarul meu nu s-ar fi lăsat păcălit.

Dar…

Cu ce ocazie?!!!! Nu e niciuna dintre zilele mele (de naştere, de nume, de… 1 iunie), deşi, Slavă Domnului, stau foarte bine la capitolul acesta :) . Simt cum se apropie panica! Oare eu şi prietenul meu sărbătorim azi ceva… de genul 10 ani, 9 luni şi 3 zile de când suntem împreună?!!! Şi eu am uitat ca de obicei?!!!

“Nu, nu”, mă linişteşte el. “E doar o carte pe care ţi-o doreşti de ani de zile, dar n-ai găsit-o”.

Ceeeeee?!!!

Rup ambalajul fără niciun pic de respect pentru cel/cea care l-a realizat (scuzeeeee!), trag aer în piept şi scot volumul. Şi… Şi…Încep să ţopăi prin dormitor, chirăind ca o nebună de fericire.

Căci ţin în mâini “Lista lui Schindler” de Thomas Keneally, o carte pe care mi-am dorit-o cu ardoare încă de când am văzut filmul, despre care am crezut ani în şir că nici nu s-a tradus la noi şi pentru care am cotrobăit prin toate cotloanele Internetului după ce-am aflat de ediţia din 2006, de la editura Orizonturi (?). Eforturile mele s-au dovedit însă în zadar, aşa că nu reuşesc să-mi dau seama unde a găsit-o prietenul meu şi ce a trebuit să facă pentru a intra în posesia ei (cred că şi-a vândut un deget sau ceva… Ufff, m-am liniştit, la un control atent, prietenul e intact, totul e la locul lui :) ).

În aceeaşi seară, toate cărţile de pe noptieră au zburat şi am început să citesc “Lista…”! Şi acum vine adevăratul şoc: căci ce ţi-am povestit mai sus se întâmpla anul trecut, în octombrie, iar eu… ÎNCĂ CITESC LISTA LUI SCHINDLER!!!!!

Şi nu pentru că ar fi cutremurătoare (deşi este). Nu pentru că din două în trei capitole aş avea lacrimi în ochi (deşi am). Nu pentru că ar fi o carte complicată, care oricum se citeşte greu pentru că e plină de termeni militari germani, de nume şi de grade, de organizaţii, instituţii, societăţi şi departamente (avalanşă vin toate peste tine aproape la fiecare pagină!).

Ci pentru că am de-a face cu CEA MAI PROASTĂ REDACTARE DIN ISTORIE! JUR!!!!

Fraze care nu au NICIUN înţeles. Pur şi simplu, cineva a aruncat, a alăturat şi a înghesuit nişte cuvinte ca să… nimic. Propoziţii care încep pentru a nu se sfârşi nicăieri… Rămân cumva, aşa, în aer, de zici că i se cere cititorului să completeze finalul lipsă. Greşeli de gramatică (dintre care virgula între subiect şi predicat e cea mai puţin gravă!). Greşeli de ortografie… Cacofonii… Litere în plus… litere în minus. Repetiţii peste repetiţii.

Nu înţeleg!!! Ce s-a întâmplat cu cartea aceasta?!!

După primele momente de şoc, am luat decizia să fac tot posibilul să ignor orice piedică şi să citesc mai departe! Prea mult mi-am dorit titlul acesta ca acum să mă las învinsă de la primele capitole! Aşa că, strângând din dinţi, oftând, înjurând, foindu-mă, transpirând,… LUPT!!! Când nu mai rezist, fac o pauză şi trec la altă carte. Apoi mă întorc la “Lista…” Şi aşa o ţin de luni de zile!

Până revin cu “recenzia”, atât mai vreau să-ţi spun: nu te apuca de această carte decât dacă eşti la fel de nebun(ă) ca mine!

Cartea poate fi cumpărată online DE AICI (varianta în limba engleză)