“Într-un cămin de domnişoare. Călător din noaptea de Ajun” de Anişoara Odeanu – Ana are carti!

“Într-un cămin de domnişoare. Călător din noaptea de Ajun” de Anişoara Odeanu

“Într-un cămin de domnişoare” este o carte coborâtă direct din adolescenţa mea. Am citit-o într-o vacanţă de vară, în livada unde mă tolăneam pe pledul pe care îl târam în fiecare dimineaţă după mine.

Mă îndrăgostisem de volumul Anişoarei Odeanu pe care nu mai ştiu de unde îl împrumutasem. Elevă a unui liceu de fete, dotat cu propriul cămin, le invidiam sincer pe colegele mele din provincie care erau găzduite acolo. Le ascultam cu ciudă poveştile pline de aventuri, pericol şi mister despre cum erau prinse de supraveghetoare sărind gardul DUPĂ ORA DE CULCARE, despre pedepsele pe care le suportau râzând… Eu, fiind din Bucureşti, mă întorceam seara în apartamentul părinţilor mei din Drumul Taberei şi, dacă Doamne fereşte!, întârziam 5 minute peste ora stabilită, îmi luam o chelfăneală verbală şi… cam aia era. Ce mister?! Ce aventuri?!

Prin urmare, cred că înţelegi cât de tare am rezonat la vremea respectivă cu căminul de domnişoare al Anişoarei Odeanu.

Ani de zile nu am reuşit să-mi amintesc titlul cărţii sau numele autoarei

Apoi, un lucru ciudat s-a întâmplat. Memoria a decis să râdă puţin pe seama mea, prin urmare ani de zile nu am reuşit să-mi amintesc titlul cărţii sau numele autoarei. Ţineam minte poveştile, personajele, plimbările pe ploaie noaptea prin Bucureşti, dar ce era mai important… întuneric total! Disperată să găsesc cartea, să mi-o cumpăr, s-o am în bibliotecă, să nu mă mai despart niciodată de ea, întrebam pe toată lumea de romanul a cărui acţiune se petrece într-un cămin de fete 🙂 . Bine, că eram eu zăbăucă să nu-mi pâlpâie beculeţul când pronunţam sintagma “într-un cămin de fete” nu mă miră – am momentele mele în care n-aş recunoaşte evidenţa nici dacă m-ar trage de coada împletită spic. Dar, soro, nici n-am găsit pe cineva să ştie!!!

Apoi nici nu m-am mai gândit la ea…

Până când, într-o peregrinare întâmplătoare pe site-urile editurilor, am dat peste “Într-un cămin de domnişoare. Călător din noaptea de Ajun” care tocmai fusese reeditată. Şi s-a făcut lumină!!!!!!! Şi în mintea mea, şi în inima mea, ba până şi biblioteca a început să sclipească precum pomul de Crăciun, jur.

Prin urmare, aceasta e cartea cu care mă fâţâi acum prin ceainării, taxiuri, la birou, în bibliotecă sau în dormitor…

Cartea poate fi cumpărată de AICI, de AICI, de AICI, de AICI sau de AICI